dicer - świat gier planszowych: Sharrash



czwartek, 16 maja 2013

Sharrash


Cześć!

        (…) Z zebrania dowódców
         -Zebraliśmy się dziś by omówić nowe zagrożenie, które pojawiło się na naszym terenie, jak wiecie od północy naciera przeklęty Moloch, zaś z południa przychodzą informacje o szerzącej się toksycznej i pełnej wszelakich mutacji Neo Jungli. Nie dość, że jesteśmy podzieleni to oddział Posterunku odkrył coś równie ohydnego. Joanno opowiedz nam na co trafił twój oddział.
-Dziękuję, witajcie, jak zdążyliście usłyszeć na naszych ziemiach pojawiło się nowe zagrożenie. Zapewne zauważyliście, że od jakiegoś czasu znikają nam zapasy broni, ładunków wybuchowych oraz pożywienia. Wraz ze swoimi ludźmi dostaliśmy rozkaz zbadania tej sprawy. Ślady prowadziły do siatki podziemnych tuneli pod ruinami miasta. Byliśmy przygotowani na spotkanie grabieżców lub buntowników. Moloch by nas od razu zaatakował, przy pierwszej nadarzającej się okazji. Efekt naszych poszukiwań był przerażający, nieopodal osady na skażonym terenie znajdowało się legowisko ogromnych, człekokształtnych szczurów. Nazwaliśmy je Sharrash, nie znam do końca ich usposobienia, gdyż nasza obecność w leżu spowodowała popłoch i agresję. Doszło do starcia, nie było lekko ponieśliśmy duże straty, jednak udało nam się je przegnać. Zaobserwowałam, że używały w świadomy sposób broni takich jak moździerze oraz ładunki wybuchowe, niebezpieczne okazały się również bestie i mutanci. Każdy z was dostanie wszystkie dane jakie udało nam się zdobyć, oraz dokładny zapis przebiegu walki.
- Dziękuję, możesz spocząć. Słyszeli panowie kapitana, każdy z was dostanie szczegółowe informacje i niezwłocznie musi je zabrać do swojego sztabu!(…)

                Doczekaliśmy się nowego dodatku do Neuroshimy Hex. Po Stalowej Policji i Obiekcie Dancer czas na Sharrash. Zmutowane, ale obdarzone sprytem i inteligencją szczury stanowią wielkie zagrożenie w świecie post apokaliptycznym .
                Przyjrzyjmy się dokładnie co znajdziemy w środku. Wypraski zostały wykorzystane chyba w 100%, prócz samej armii znajdziemy zapas znaczników ran, paraliżu, dziury czy też frakcji do oznaczenia ilości życia naszej bazy. Bardzo dużym plusem jest woreczek strunowy na armię, niby drobiazg, ale sam od dawna wykorzystuję takie do trzymania porządku w grach.




·         35 żetonów Sharrash
·         6 znaczników paraliżu
·         7 znaczników ran
·         2 znaczniki Sharrash
·         zapasowe żetony i znaczniki
·         instrukcja
·         woreczek strunowy

                 



Frakcja ta wprowadza kilka nowych żetonów oraz zasad na przykład moździerz, paraliż, śmieciowisko, dziura, podziemny, czy też ładunek wybuchowy. Więcej dowiecie się z wideoklipu, który przygotowaliśmy dla was (link).
                Za jej testowanie zabraliśmy się bardzo skrupulatnie. Stoczyliśmy bitwy z każdą oficjalną frakcją i zaskoczył nas balans tej armii. Zdolność bazy –podziemna roszada- jest chyba najfajniejsza, sprawia, że Sharrash staje się bardzo mobilny i taktyczny. W czasie testów popełniłem kilka błędów, lecz to normalne nim pozna się nowe żetony. Początkowo armia może wydawać się mało wyrównana, lecz z każdą grą walki były coraz bardziej zacięte. Trzeba pamiętać, że chodź ładunek wybuchowy może eksplodować przed inicjatywami w walce, to jednak trzeba go wymierzyć w tym czasie przeciwnik może nas zaskoczyć nukiem albo snajperem albo po prostu uciec jednostką ruchem.  Sieci zastępują nam paraliże jednak i te resetują się po każdej wojnie. Będąc przeciwnikiem Sharrasha trzeba zrezygnować z typowych strategii, a wówczas okaże się, że armia wcale nie jest przesadzona. Poniżej wyniki starć, w których mamy rezultat dokładnie 50 na 50 .


  • 12 Posterunek – Sharrash 10 (Gra była pełna emocji sharrash szybko stworzył siec podziemnych    tuneli, prowadzenie jednak posterunek skutecznie go przeczekał i zaatakował w najważniejszym momencie.)
  • 9 Borgo – Sharrash 15 (W tej rozgrywce kluczowe okazały się ładunki wybuchowe!)

  • 14 Hegemonia – Sharrash 9 (Hege skutecznie okopało swoją bazę)

  • 17 Moloch – Sharrash 15 (znaczna przewaga żetonów Molochu)
  • 11 Nowy York – Sharrash 13 (bardzo wyrównana walka)
  • X Obiekt Dancer – Sharrash 5 (Po wartości wytrzymałości szczurów widać, że była to walka na wybicie)
  • 16 Vegas – Sharrash 16 (szczury cały czas trzymały się blisko bazy i atakowały moździerzami)
  • 11 Neo Jungla – Sharrash 16 (tu udało się skutecznie zniszczyć macierz bez której Neo Jungla była bezbronna)
  • 15 Stalowa Policja – Sharrash 10 ( szczury długo dzielnie się trzymały lecz w końcu uległy dominacjai stalowych na stole)
  • Smart – Sharrash (zapraszam do obejrzenia wideoklipu ;) )

Podsumowując wraz z nowym dodatkiem mamy ciekawe żetony, kilka nowych zasad, a sama armia jest bardzo zbalansowana i gra nią to przyjemność. Polecam fanom Neuroshimy Hex na wieczorne boje!

Oczena          :
Ilość graczy   : 2-4(przy pełnej wersji)
 Czas gry       : 15-30 minut
Wydawca      : Wydawnictwo Portal


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz